Teman Blog Tintahatiku

02 September 2010

hadiah buatmu

sajak ni aku ciptakan mase aku upper 6 kat SMK Clifford...mase tu ade hari terbuka asrama...aku disuruh buat n jadi wakil Dorm..huhuhu...menggigil aku duk deklamasi sajak sengsorang....maluuuu.....tp xpe....dh lama berlalu....hahaha... layannn...: 


ku tatap merah pada senja
di kaki langit itu
ada rindu yang memburu
menggamit kenangan masa lalu

ku lakarkan senja itu
dalam diari hatiku
menghiasi coretan kasih ini
menitip rasa bahasa lara

ayah...
ibu...
usah gusar merisik khabar
utuskan salam biarpun kelam
agar aku bisa meniti
hari-hari yang pasti
mengutip permata biru
di haluan cita beribu batu
menggalas harapan
menempa nama di puncak jaya
di atas segulung tahniah
sebagai hadiah buatmu...

berdiri aku di sudut ini
menghitung kata
merungkai bicara
kiranya langit itu biru
jiwaku kelabu
sekian waktu aku menunggu
kuhimpun rindu
gubahan kasih
dalam nyanyian sendu

hari ini...
hadirmu membawa senyuman berlagu
menyuntik azam
membangkit rasa
agar aku bisa terus berlari
mengejar pelangi itu
menggapai di langit tinggi
agar aku bisa
buat engkau tersenyum bangga...


040507

No comments:

Search This Blog